Mars'ta Yaşam Olasılığı Düşük

Esenlikler, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. 13 Aralık 2019, 00:47:01

Gönderen Konu: Mars'ta Yaşam Olasılığı Düşük  (Okunma Sayısı 1401 defa)
Bozkurt Eren
Türkçü - Turancı BOZKURT

Cinsiyet: Bay
ileti Sayısı: 1.306

« : 14 Ağustos 2009, 18:38:12 »

Kızıl gezegendeki metan gazının hızla yok olmasına neden olan kimyasal reaksiyonlar, yüzeyde veya hemen altında canlı organizmaların oluşmasını da engelliyor olabilir.

Kızıl gezegen Mars’ta bulunan metan gazının hızla parçalandığını tespit eden bilimciler, buna yol açan kimyasal reaksiyonların yüzeyde veya hemen altında canlı organizmaların oluşmasını da engelleyeceğini belirtti.

Dünya’da bir takım biyolojik süreçler sonucu ortaya çıkan metan gazına Mars’ta da rastlanması, gezegende yaşam formları olabileceği umudunu doğurmuştu. Ancak gezegenin atmosferinden toplanan son veriler, metan gazıın çok hızlı şekilde parçalandığını ortaya çıkardı.

Pierre et Marie Üniversitesi uzmanları Francois Forget ve Franck Lefevre’in Nature dergisinde yayımlanan makalesinde, metan miktarındaki hızlı düşüşe neden olan kimyasal reaksiyonların mikroorganizma oluşumunu da engelleyebileceği savunuldu.
Dünya’daki metan gazının büyük bölümü, büyükbaş hayvanların sindirim süreci sonucunda ve tropik bölgelerdeki bakterilerden kaynaklanıyor. Volkanik patlamalar da atmosfere metan gazı yayılmasına yol açıyor.

Mars’ta tespit edilen metan gazının nasıl ortaya çıktı ise henüz bilinmiyor. Bilimciler şimdi hem bu soruya, hem de metanın neden hızla yokolduğuna yanıt arıyor. Makalede, normal şartlar altında yüzyıllarca dayanması gereken metanın Mars’ta 200 günden az sürede yokolduğu belirtildi.

Milli Türk Devleti, Laik Cumhuriyet ve kutlu Türk Silahlı Kuvvetleri Atamın mirasıdır. Korumak ve yüceltmek her Türk bireyin görevidir.

Bu Sayfa 0.244 Saniyede 24 Sorgu ile Oluşturuldu (Pretty URLs adds 0.005s, 2q)